November 9, 2024

Специфікація PSVR 2 є завидним поєднанням кращих функцій, які можна побачити в деяких з кращих VR-гарнітур, у поєднанні з запатентованою Sony аудіо-і тактильною технологією, все це пов’язано з потужною ігровою консоллю PS5 і сильною екосистемою розробників.

Це не тільки означає, що PSVR 2 пропонує одне з найкращих вражень від віртуальної реальності на даний момент, але має перспективні перспективи. Але чи все це коштує 549 доларів, що навіть більше, ніж сама PS5? Спробуймо в цьому розібратися.

Те, що може здатися прямим продовженням оригінальної PSVR 2016, насправді є абсолютно новою системою, оскільки PSVR 2 відчувається як величезний крок у бік віртуальної реальності.

Характеристики PSVR 2

Дисплей:4K OLED, 2000 x 2040 на кожне око
Частота оновлення:90 Гц, 120 Гц
Кут огляду:110 градусів
Датчики:6-осьова система виявлення руху, ІЧ-камера, датчики ємнісного контролера, відстеження положення
Зворотній зв’язок:Тактильні сигнали на контролерах та гарнітурі
особливості:Відстеження погляду, адаптивні тригери, Tempest 3D Audio
Підключення:USB-C, Bluetooth 5.1
Вага:560 г
Ціна:549,99 доларів США

Ціна PSVR 2 та дата виходу

PSVR 2 був випущений 22 лютого, і її можна придбати безпосередньо у Sony через PlayStation Direct, ну або дочекатися коли вона надійде в роздрібні магазини.

За стартової ціни 549,99 доларів США PSVR 2 навряд чи можна назвати дешевою імпульсною покупкою. Вам потрібно буде заплатити більше, ніж вартість стандартної PS5, щоб отримати пристрій, для якого потрібно PS5. Якщо ви відмовляєтесь від цієї ідеї, то ми повністю вас розуміємо; Зрештою, ви можете отримати Quest 2 з її універсальною системою віртуальної реальності за 399 доларів США.

Але ціна PSVR 2 потребує деякого пояснення. Почнемо з того, що це не гарнітура, що працює на мобільних технологіях, а більш висококласний пристрій, орієнтований на використання потужності, для якої вам дійсно знадобиться ігровий ПК вартістю не менше 1500 долларів. А завдяки своїм специфікаціям (докладніше про це пізніше) PSVR 2 може конкурувати зі значно дорожчими гарнітурами віртуальної реальності, такими як Vive Cosmos Elite.

Я не збираюся говорити, що PSVR 2 хороша сама по собі, але за загальну вартість близько 1050 доларів ви отримуєте високоякісну гарнітуру віртуальної реальності на досить просунутій ігровій консолі.

Дизайн та зручність

Не дивно, що PSVR 2 це еволюція дизайну PSVR. Вона зберігає пластикове оголов’я свого попередника з декількома модифікаціями, такими як інтеграція кнопки звільнення оголов’я та затягуючого колеса на задній частині ремінця.

PSVR 2 з контролерами

Аналогові дротові навушники, які постачаються в комплекті з PSVR 2, підключаються до задньої частини ремінця гарнітури. Фіксований кабель, який з’єднує PSVR 2 з PS5 через USB-C, підключений до лівого боку оголов’я. Він відносно тонкий, порівняно з деякими іншими VR-гарнітурами, і можна виявити, що він рідко заважає або відволікає від використання гарнітури. Але для зручності зберігання ми віддали б перевагу знімний кабель; зрештою, було б чудово, якби PSVR 2 була бездротовою, але технологія для ігор віртуальної реальності з малою затримкою ще не зовсім готова.

Усередині оголов’я є гумова амортизація для потилиці та чола власника. Трохи м’якіша і податливіша гума використовується для світлового екрану, що оточує очі. Саме тут стає очевидною перша велика різниця між PSVR 2 та PSVR: нова гарнітура не пропускає зовнішнє світло в порівнянні з її попередником, який, як можна виявити, пропускає достатньо світла та трохи відволікає. Це одразу робить PSVR 2 більш захоплюючою, ніж PSVR.

PSVR 2 усередині

Перейшовши до передньої частини PSVR 2, у її верхній частині ви знайдете кнопку, щоб налаштувати, наскільки близько вона знаходиться до вашої голови, і поворотний диск, щоб відрегулювати лінзи так, щоб вони були по центру ваших очей. Внизу є три кнопки: одна для живлення, одна для доступу до налаштувань та функціональна кнопка, яка може запускати режим прозорого зображення, щоб ви могли побачити своє реальне оточення, хоч і у чорно-білому кольорі.

На передній частині також є чотири камери, які використовуються для відстеження гарнітури та сканування вашого оточення. Зникли індикатори PSVR, які використовуються для синхронізації із зовнішньою камерою, а також чорна панель – натомість PSVR 2 має чисту білу лицьову частину. Загалом гарнітура виглядає непогано та відповідає двоколірній естетиці PS5.

PSVR 2 підлозі боком

Це також зручна гарнітура і не надто важка (вона важить близько 560 г без урахування кабелів), але ви навряд чи забудете, що вона на вас. І хоча гумовий щиток для очей не зовсім огортає обличчя в м’які матеріали, його можна знайти досить зручним, щоб носити його більше години. Звичайно, обличчя стає теплим, і можна відчути, як верхня частина щита притискається до чола, але швидке виправлення незабаром полегшує це.

Залежно від того, наскільки добре ви ладнаєте з гарнітурою VR, ваш досвід залежатиме від того, як довго ви можете носити PSVR 2. Але можна виявити, що це одна з найзручніших VR-гарнітур і її комфортно носити на голові протягом тривалого часу. періоду часу. Якість збірки також міцна, з гладким пластиком і тактильними кнопками, відповідно до стандартів, які очікують від Sony.

Контролери PSVR 2

Контролери Sense PSVR 2 можна охарактеризувати як щось середнє між контролером DualSense та контролерами Quest 2. Вони мають схожу, але більшу форму, з пістолетною рукояткою, яка переходить у кільце для відстеження руху. Різниця тут у тому, що на PSVR 2 кільце розташоване далі, петля знаходиться майже навколо зап’ястя, а не стирчить на кінцях контролера, як у Quest 2.

PSVR 2 контролери

У поєднанні із двоколірним зовнішнім виглядом контролери Sense мають акуратну науково-фантастичну естетику. І багато користувачів повинні вважати, що вони досить привабливі, хоча іноді потрібна частка секунди, щоб зрозуміти, який контролер для якоїсь руки.

У верхній частині кожного контролера є джойстик, на який можна натиснути, кнопка PlayStation, невелика кнопка для переорієнтування виду гарнітури вперед і пара кнопок: X для правого контролера і квадрат і трикутник для лівого. L1 і R1 управляються кнопкою на ручці контролера і знаходяться майже під середнім пальцем. А L2 і R2 представлені у вигляді тригерів із тією ж адаптивною технологією, що й у DualSense.

Якість складання тут на висоті, джойстики та кнопки забезпечують тактильне клацання — хоча обидві вони трохи менші, ніж на стандартному контролері — і відчуваються набагато краще, ніж еквівалентні частини Quest.

Єдина незначна скарга полягає в тому, що ремінці для зап’ясть трохи складно надіти, враховуючи розташування кільця на контролерах. Але їх можна зняти, якщо вони викликають роздратування.

Відстеження рухів на контролерах чудове, а PSVR 2 також може виявляти деякі рухи пальців, наприклад, коли відкрита рука. Але справжнє враження викликають тактильні відчуття.

Як і у випадку з контролером DualSense, передові тактильні ефекти використовуються для кращої передачі відчуття, скажімо, від натягу віртуально натягнутої тятиви, що робить дію в іграх динамічнішою, реалістичнішою і, отже, захоплюючою. У тактильних технологіях немає нічого нового, але, як і у випадку з DualSense, відчувається, що Sony підняла планку, додавши додатковий вимір до досвіду віртуальної реальності порівняно з іншими системами.

І в цілому контролери PSVR 2 набагато більш функціональні, ніж безглузді контролери PlayStation Move, схожі на палички від PSVR.

Хоча сама по собі PSVR 2 не є контролером, вона підтримує відстеження погляду як частину схеми керування. Sony каже, що така функція дозволить гравцям краще виражати емоції в іграх, але, оскільки це попередній випуск, спробувати поки що не можна. Проте технологія досить хороша, що дозволяє швидко переходити до меню. Це відстеження також використовується в деяких іграх, наприклад, щоб допомогти NPC підтримувати зоровий контакт із гравцем; це схоже на функцію наступного покоління, яка може відкрити всі види віртуальних взаємодій у майбутніх іграх.

Дисплей

Як і PSVR, PSVR 2 має OLED-дисплей. Але на відміну від свого попередника, який обходився загальною роздільною здатністю 1080p, PSVR 2 дисплей досягає 4K, забезпечуючи 2000 x 2040 для кожного ока. Це величезне оновлення: на PSVR 2 виглядає все чіткіше. В результаті, ймовірність втоми очей та головного болю значно знижується.

PSVR 2 також має дисплей із частотою оновлення від 90 Гц до 120 Гц, як і його попередник. Таким чином, гарнітура може підтримувати частоту кадрів, достатню для полегшення заколисування, що виникає під час використання деяких гарнітур віртуальної реальності.

110-градусне поле зору ( FOV ) засноване на 100-градусному полі зору PSVR, хоча FOV більше 100 градусів цілком прийнятно. Дисплей PSVR 2 заповнює поле зору гравця, і відчуття, що ви дивитеся на екран у якихось окулярах, а не пурхаю віртуальним світом, виникає досить рідко.

OLED PSVR 2 краще обробляє кольори, що допомагає доповнити його чіткість. І OLED-екран перевершує РК-панелі інших гарнітур віртуальної реальності.

Налаштування

Налаштування PSVR 2 в основному просте. Зникла незручна комутаційна PSVR, і натомість гарнітура другого покоління підключається до порту USB-C на передній панелі PS5. Щоб зв’язати контролери, вам необхідно підключити їх до порту USB-A на PS5 за допомогою кабелю USB-C, що додається, до типу A, який знаходиться в коробці PSVR 2; просто натисніть кнопку PlayStation на підключеному контролері, і через кілька секунд вона буде сполучена з PS5.

Наслідуючи кілька швидких підказок на дисплеї, до якого підключена PS5, вам буде запропоновано просканувати кімнату на предмет рівнів яскравості – очевидно, PSVR 2 не любить занадто багато світла, і після цього буде запропоновано надіти гарнітуру і дотримуватися інструкцій на екрані. Це дозволить відрегулювати гарнітуру та положення об’єктива так, щоб усе було перед вами, а дисплей був у фокусі, зробити все це дуже легко.

Після запуску PSVR 2 буде сканувати кімнату, щоб визначити простір, в якому вам доведеться пересуватися навіть якщо ви плануєте використовувати гарнітуру сидячи. Пропонується віртуальна реальність у масштабі кімнати і вам знадобиться вільний простір площею 2 на 2 метри, що можуть дозволити собі далеко не всі.

Можна створити акуратний невеликий простір, щоб використовувати PSVR 2 стоячи, завдяки тому, що вона сканує кімнату, щоб отримати уявлення про корисну площу. Потім цю область можна швидко та легко відредагувати за допомогою контролерів, якщо ви думаєте, що ризикуєте натрапити на стіл чи книжкову полицю. Якщо ідея таких зіткнень викликає у вас побоювання, не турбуйтеся, оскільки гарнітура попереджає користувачів, коли вони досягають краю зазначеної області віртуальної реальності; якщо ви відхилиться надто далеко, гарнітура поверне вас у вашу власну реальність.

Для людей, що побоюються початкового сенсорного навантаження, швидке натискання функціональної кнопки на гарнітурі дасть досить чітке наскрізне зображення кімнати – воно досить чітке для монохромного зображення, але зображення може стати гучним при слабкому освітленні.

Після налаштування ви перенесетеся в меню PlayStation і зможете завантажити гру, сумісну з PSVR 2; просто майте на увазі, що деякі ігри вимагатимуть додаткового калібрування.

PSVR 2 ігри

Але справжньою особливістю PSVR 2 стануть ігри. Коротше кажучи, існуючі VR-ігри перенесені на нову гарнітуру, які працюють добре. Але краще зосередитися на Horizon Call of the Mountain, яка була створена з нуля для PSVR 2 завдяки розробнику Firesprite, який працює з Guerrilla Games.

PSVR 2 ігри

Call of the Mountain – це повноцінна гра, а не просто короткий досвід віртуальної реальності та фантастична демонстрація технологій та якості PSVR 2.

Не вдаючись у спойлери, Поклик Гори показує, як ви заповнюєте тіло Ріаса, опального колишнього солдата, що йде на шлях спокутування, допомагаючи своїм колишнім ворогам і намагаючись знайти зниклу людину в горах. Звичайно, тут є таємниці, які ви спробуєте розкрити, мандруючи вершинами Будинку Сонця Карха.

Через необхідність працювати в роздільній здатності 4K і високій частоті кадрів Call of the Mountain не може зрівнятися з Forbidden West з точки зору чистої графіки. Але він чудово виглядає з барвистими долинами, засніженими горами, виразними NPC і гарною дозою об’ємних ефектів. Майже відразу Call of the Mountain дає вам реальне відчуття масштабу, чи дивіться ви вгору, вниз чи у бік горизонту.

У таких речах немає нічого нового для світу VR. Але тактильний зворотний зв’язок у контролерах та гарнітурі у поєднанні з технологією Sony Tempest 3D Audio додає рівень глибини, щоб передати відчуття реальності.

Можна почути, як скриплять балки, коли ви деретеся по них, і відчував зв’язок, коли переходите від одного хвата до іншого або натягуєте тятиву. Крім того, діапазон рухів, який дозволяє PSVR 2, змушував відхилятися через перешкоди, стріляючи з лука, що було б неможливо у стандартній грі; технологія тут буквально змінює правила гри.

Однак, незважаючи на те, що Call of the Mountain вражає, вона також встановлює високий стандарт для ігор PSVR 2. На момент написання огляду не було великої кількості інших ігор, з якими можна було б протестувати PSVR 2.

Враховуючи кількість VR-ігор, доступних в даний час в цілому, а також ігор на оригінальній PSVR, у PSVR 2 не повинно бути нестачі; більше 30 адаптованих ігор повинні вийти до запуску гарнітури з лютого до березня. Але, зважаючи на її ціну і те, що гарнітура призначена лише для PS5, ми сподіваємося побачити більш спеціалізовані та нові ігри для PSVR 2, які можуть повністю використати її технологію.

З майбутнім оновленням VR для Gran Turismo 7 і Resident Evil Village дуже скоро повинні з’явитися більш довгі VR-досліди для PSVR 2. Але хочеться сподіватися, що Sony використовує міць своїх перших релізів, таких як Naughty Dog і Santa Monica, для створення нових ігор для PSVR 2. Sony каже, що в розробці знаходиться більше 100 ігор для PSVR2, тому можна з обережним оптимізмом дивитися на те, що PSVR 2 побачить більшу кількість ігор вищої якості, ніж попередник.

Як альтернатива Sony може відкрити PSVR 2 для підключення до ПК, скажімо, створивши інтерфейс віртуальної реальності на базі Windows. Це небезпідставно, враховуючи, що Sony портувала ігри на ПК, але все ж таки не варто робити ставку на підключення PSVR 2 до ПК найближчим часом.

Враження

У багатьох відношеннях PSVR 2 поєднує в собі все найкраще з технологій віртуальної реальності з чудовими тактильними відчуттями та звуком від PS5, створюючи систему, яка неймовірно проста у використанні та напрочуд надійна. Ця комбінація відразу робить віртуальну реальність більш привабливою, тим більше що вона інтегрується поточним ігровим налаштуванням PS5.

Звичайно, ціна досить висока, щоб змусити задуматися всіх, окрім найбагатших із нас. Але якщо ви зацікавлені у віртуальній реальності і хочете покращити свої враження від PS5, PSVR 2 того варте. З іншого боку, очевидно, що для тих, хто не дуже хоче заглиблюватися у віртуальні світи, PSVR 2 може здатися надто дорогим периферійним пристроєм.

Однак, якщо Sony випустить більш висококласні VR-ігри, засновані на потужності PS5, то PSVR 2 не лише запропонує додаткову ігрову систему поверх своєї підключеної консолі, але й почне встановлювати стандарт для інших VR-платформ. І це справді захоплююче.

Висновок

Незважаючи на високу ціну, PSVR 2 – чудовий спосіб отримати доступ до високоякісної віртуальної реальності без необхідності купувати ігровий ПК. За її простим налаштуванням ховається дуже вражаюча VR-система.

About Author

Doctor Apple

Doctor Apple – це професіонал своєї справи. Має великий досвід у технічних оглядах. Він просунутий користувач техніки Apple. У його арсеналі є iPhone, MacBook, Magic Mouse, Apple Watch, iPad, Air Pods, iMac та деякі інші аксесуари від Купертіно.

Leave a Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *