Вбудований поштовий клієнт macOS у своєму розвитку застряг десь у 2008 році. Той самий інтерфейс, той же набір функцій і нічого такого, що міг би виділити класичну програму «Пошта» на тлі конкурентів.
Тому я поставив за мету подивитися на продукти, які пропонують сторонні розробники, і вибрати з них найкращі.
Я не заздалегідь висуватиму якісь критерії, тому що це зараз не має сенсу. Всі поштові клієнти хороші, і однозначно говорити про лідерство якогось із них не можна, тому що вперше за довгі роки вони стали по-справжньому різними. Йдеться не просто про різні інтерфейси та рішення в дизайні. Завдання, які беруться вирішувати розробники сьогодні, дуже різняться.
Хтось хоче просити листування поштою і перетворити його на месенджер, хтось, навпаки, наполягає на класичних способах листування. Хтось на чолі ставить безпеку, а хтось командну роботу.
Тому не буде рейтингів та оцінок. Буде опис поштових клієнтів зі своїми плюсами та мінусами (переважно плюсами), щоб вам було з чого вибрати.
Spark

Продукт компанії Readdle, яка зараз найактивніше розвивається на терені поштових клієнтів. Spark з’явився в той момент, коли в індустрії був застій і закривалося багато популярних поштових клієнтів (включаючи Mailbox та Google Inbox). Readdle зі своїм багатофункціональним додатком зуміли вибитися у лідери. Spark вміє:
- Надсилати листи з відстрочкою . Тобто так: спочатку пишемо та оформляємо листа, потім ставимо дату відправки, а потім Spark сам його відправляє.
- Делегування листів . Якщо в компанії є співробітник, для якого інформація в листі виявиться кориснішою, і він сам зможе дати відповідь відправнику, лист можна делегувати через спеціальне меню, щоб контроль над ним узяла інша людина.
- Робота над листом у команді . Можна командно складати текст, оформляти його, додавати файли і т.д.. При цьому відкривається міні-чат для спілкування онлайн.
Плюси:
- Багато опцій для роботи в команді.
- Висока швидкість роботи.
- Система автоматичного сортування листів за тегами.
- Інтеграція зі сторонніми програмами (Things, Todoist, Evernote та іншими).
Мінуси:
- Деякі функції залежать від працездатності серверів Readdle, а іноді вони дають збій.
- Для роботи в команді потрібна дорога передплата.
Canary Mail

Перший платний поштовий клієнт у нашому списку з горою функцій та великим акцентом на безпеці листування. Розробники Canary використовують просунуті методи шифрування пошти, щоб ніхто не міг отримати доступ до ваших даних. І вони активні за умовчанням, тобто. Безпека програми працює на максимальному рівні з першого запуску.
Є й чимало корисних у побуті функцій:
- Очищення поштової скриньки від спаму та набридливих розсилок.
- Розумний пошук: можна ввести щось у дусі «непрочитані розсилки новин», щоб отримати всі новини єдиним списком.
- Повідомлення про прочитання. Можна зашити в лист скрипт, який передасть вам повідомлення, коли вашого листа відкриють.
- Миттєва відписка від будь-якого розсилки в один клік.
- Заготовки листів для швидкого відправлення, щоб не писати щоразу те саме і не оформляти листи заново.
Плюси:
- Автоматичне шифрування листів, що відправляються.
- Багато зручних функцій, включаючи сповіщення про прочитання та можливість відкласти лист на пізній термін.
- Приємний інтерфейс.
Мінуси:
- Висока вартість.
- Погана локалізація російської.
- Не дуже зручно розташовані елементи управління.
Unibox

Цей клієнт добрий насамперед своїм інтерфейсом. У бічній панелі стандартних поштовиків відображаються скриньки та окремі листи. У Unibox там відображаються ваші співрозмовники незалежно від того, реальні це люди або послуги з розсилки. Такий підхід спрощує роботу з поштою – більше не потрібно вводити у пошук імена чи якось позначати окремих людей. Усі вони відображаються єдиним списком.
У цьому якщо виділити співрозмовника, то правої частини інтерфейсу відобразиться вся історія листування як чату. Більше того, одним кліком можна увімкнути відображення всіх вкладених файлів, які будь-коли були відправлені між вами та вашим співрозмовником.
Плюси:
- Єдиний список контактів замість окремих листів.
- Дизайн листування у вигляді чату.
- Окреме вікно із вкладеннями.
Мінуси:
- Немає системи тегів для сортування листів.
- Ціна.
Airmail

Розробники Airmail – нескромні хлопці, які відкрито заявляють, що їхній клієнт найкращий із усіх існуючих. Цей продукт тісно інтегрований з macOS і підтримує всі ключові особливості, будь то Handoff (функція миттєвої синхронізації між комп’ютером, планшетом і смартфоном), мова AppleScript, програма Time Machine або мульти-тач жести на трекпадах у MacBook.
Плюси:
- Інтерфейс миттєвих відповідей (можна давати реакцію лист одного кліком).
- Повний контроль за списком попередніх дій. Час скасувати останні дії (наприклад, якщо ви випадково видалили лист).
- Робота в режимі офлайн.
- Служба підтримки працює цілодобово.
- Повна інтеграція з усіма функціями macOS. Працює навіть краще, ніж убудований клієнт.
Мінуси:
- Ціна.
- Відсутність демоверсії для тестування.
Outlook

Поштовий клієнт, який іде в комплекті з Office 365. По суті, це органайзер, тому що тут вбудована не лише пошта, а ще й календар із записником. Microsoft нескінченно стверджують про безпеку та інтелектуальні функції, які якось допомагатимуть розбирати завали пошти. Особисто я їх не побачив.
Це взагалі єдиний поштовий клієнт, яким я пройдуся з критикою. Він незручний, громіздкий, вартий божевільних грошей, створює плутанину і не привносить у роботу з поштою нічого нового.
Єдине, що тішить – крутий мобільний клієнт, але й той створив не компанія Microsoft. Вона купила вже готовий додаток і перейменувала його.
Плюси:
- Хороший мобільний додаток.
- Короткий дизайн.
- Кросплатформність програми (працює на Android, Windows, iOS).
Мінуси:
- Ціна.
- Заплутаний інтерфейс.
Thunderbird

Ортодоксальний поштовий клієнт, розроблений компанією Mozilla ще в 2004 році. З того часу він не сильно змінився. Принципи компанії:
- Залишити класичний інтерфейс, що розширюється і настроюється.
- Забезпечити безпеку вхідної та вихідної пошти.
- Забезпечувати підтримку всіх існуючих кодувань.
Плюси:
- Класичний інтерфейс із підтримкою вкладок.
- Налаштування параметрів поштових скриньок вручну.
- Інтегрований календар.
- Розвиток за рахунок спільноти ентузіастів.
- Сортування пошти за тегами.
- Автоматичне блокування підозрілого вмісту (захищає від стеження).
- Розумний пошук із функцій фільтрації повідомлень одним кліком.
Мінуси:
- Немає нагадувань про листи та можливості відкласти вхідне повідомлення на пізній термін.
- Немає автоматичного налаштування ящиків.
- Класичний дизайн можна вважати плюсом лише для тих, хто до нього звик. Для молодих користувачів він дуже застарілий.
- Нема мобільного клієнта.
Spike

Spike – це спроба перетворити пошту на чати. У класичних клієнтах листи часто сортуються як окремі сутності. Іноді неможливо знайти зв’язок між листами на схожі теми від одного й того адресанта. Spike вирішує цю проблему, перетворивши поштове листування на листування на кшталт месенджерів.
Ваші повідомлення справа, повідомлення співрозмовника зліва. Відразу видно, коли хтось друкує, відразу видно, коли ваше повідомлення прочитали. Можна навіть зателефонувати, якщо листування недостатньо. Загалом, Spike – це месенджер, в якому не потрібно реєструватися, тому що працює він на базі вашої поштової скриньки.
Плюси:
- Інтерфейс у стилі месенджера.
- Можливість надсилати файли, малюнки, записувати аудіоповідомлення.
- Підтримка аудіо- та відеодзвінків.
- Вбудований календар.
- Групові чати.
- Окреме сортування людей та розсилок від роботів.
- Відкладення листа потім.
- Мобільний клієнт.
Мінуси:
- Якщо не брати до уваги несимпатичний дизайн, то їх немає зовсім.
Я розглянув найпопулярніших поштових клієнтів для MacOs. Сподіваюся, що моя стаття допоможе вам успішним вибором.